Ēka Saptāha - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Ēka Saptāha - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Ēka Saptāha

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

18 April 2014 | Nederland, Rotterdam

Nog 1 week.
Dan zullen we voor twee weken naar India vertrekken.

Na China, een land met 1.349.585.838 (2013) inwoners, gaan we nu naar een land met iets minder mensen, 1.220.800.359 (2013), al zullen we dat misschien niet heel snel merken.

Dit keer zal de reis ook heel anders verlopen. Geen openbare bussen, metro's en wandeltochten, maar een chauffeur die ons van plek naar plek brengt. Wel gaan we twee keer met de trein! Dit schijnt niet heel veel beter te zijn dan in China, dus daar zijn we alvast op voorbereid!
Ook de hotels zullen een stuk comfortabeler zijn. We hebben nu zelfs een zwembad in het hotel!
Verder is ons reisgezelschap ook heel anders. Waar we normaal met z'n tweeën zijn, zullen we nu dus met een chauffeur/gids zijn. Maar er gaan ook nog 4 familieleden mee. Ja, we gaan met z'n zessen op reis: De ouders van Kish en zijn broertje en vriendin gaan ook mee.

Onze reis zal beginnen in Delhi. Hier kunnen we bijkomen van de vlucht en gaan we zeker de stad bekijken.
Hierna vertrekken we naar Nawalgarh. Dit is een klein dorpje waar we (hopelijk) nog iets kunnen zien van het echte India.
Na Nawalgarh gaan we naar Jaipur. Hier bezoeken we natuurlijk het Amber Fort.
Onze volgende stop is Bharatpur.
Na Bharatpur gaan we naar (voor mij het hoogtepunt van de reis) Agra. Hier zullen we de Taj Mahal bezoeken. Als het lukt zowel 's avonds als 's ochtends!
Hierna nemen we een nachttrein naar Varanasi. Ik ben heel benieuwd naar deze plaats. Het lijkt me een bijzondere, heilige en vooral spirituele plek. Toch heb ik ook gelezen dat het afschrikwekkend kan zijn.... Ik ben erg benieuwd!
Na Varanasi gaan we terug naar Delhi met de nachttrein. Dan zijn de 14 dagen om en gaan we weer naar huis.

Ēka Saptāha... nog 1 week.
We hebben er allemaal veel zin in. We kijken uit naar alles wat we gaan beleven... al zijn sommige wat onzeker over de trein of het toilet ;-) En dat kan ik begrijpen als ik de volgende feiten lees:

-In India eten mensen alleen met hun rechterhand.
-In India is de linkerhand onrein. De linkerhand wordt in India gebruikt op het toilet als wc papier....

Dus... wat mogen we niet vergeten? Zakdoekjes!

We zijn er alle 6 klaar voor en kunnen niet wachten. Nog een weekje werken ... Maar zijn we na 14 dagen nog net zo enthousiast? We zullen zien! ;-)

• 19 April 2014 - 08:18

Marja Den Hartogh:

Hele fijne reis Sandra! Wij vertrekken maandag naar Cuba!
    Groetjes Marja

• 19 April 2014 - 08:27

Marja En Sjaak:

Nou san een hele fijne vakantie en geniet ervan.

• 20 April 2014 - 00:07

Marloes:

Leuk je te volgen meid! Ik ga het proberen vanuit Ethiopie, als ik schone handen heb, want hier wordt de linkerhand voor hetzelfde doel gebruikt! Een paar flaconnetjes desinfect zijn daarom niet overbodig! Ga genieten meid! Leuk om straks onze verhalen uit te wisselen! Een hele goede reis voor jullie allen gewenst! X Marloes

• 28 April 2014 - 13:30

V.kouwen.:

Hoi Kids, hier alles oké ook met jullie Kids, ik heb ze zaterdag gezien. Ze waren wel bang, maar ik zag wel een blik van herkenning. Nou ik hebgelezen dat jullie ook al aardig wat hebben meegemaakt, precies als wat we op tv hebben gezien. Maak er nog een fijne tijd van, groetjes pa en ma doei.

• 10 Mei 2014 - 08:12

Reshma Carla Badloe: