Dag 13 Lodi - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 13 Lodi - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 13 Lodi - San Francisco

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend rond 9.00 vertrokken zodat we vroeg in San Francisco aankomen. We hebben een camping gevonden aan de rand van San Francisco, zodat we we met de bus naar de stad kunnen.
We komen hier om 11.30 aan. Heerlijk op tijd. Helaas liep het allemaal net iets anders, want bij het parkeren op de camping raakten we een andere auto... Balen! Gelukkig geen gewonden.
Nu moesten we telefoontjes plegen en zorgen dat het allemaal geregeld werd. Uiteindelijk heeft het ons 2 uur gekost en zijn we toen toch maar de stad ingegaan. Natuurlijk waren we niet meer in de beste stemming, maar we zijn nu eenmaal in San Francisco.
We kwamen aan in het centrum en hebben kennis gemaakt de ROSS. Dit is een kleding winkel waar allemaal dure merken (Calvin Klein, Hugo Boss) worden verkocht voor prijzen van de H&M. Je moet wel goed zoeken om iets leuks te vinden. Het is een bijzondere stad waar je bijzondere winkels kunt vinden; disney, ferrari en porsche.
We zijn vanuit het centrum via chinatown naar de haven gelopen. Dit was een flinke wandeling waar we een hoop van de stad hebben gezien. Eenmaal in de haven zagen we dat de boot naar Alcatraz op het punt stond om te vertrekken. We hebben snel een Stand-by kaartje gekocht en gelukkig konden we mee! Eenmaal op het eiland werden we begeleid door een ranger. Hij vertelde over de gevangenis en terwijl hij dat deed viel er een half opgevroten vis op mijn arm. Nu stonk ik dus lekker naar vis.
Gelukkig gingen we snel naar binnen, want het was super koud en wij liepen in een t-shirt en korte broek, terwijl de andere mensen met dikke winterjassen aanliepen.
Binnen kregen we een audiotour en die was er in het Nederlands!! Dit was grappig, want nu liepen alle mensen met een koptelefoon op en was het eigenlijk heel stil in de gevangenis. Binnen is het best indrukwekkend. Al die cellen en de verhalen die erachter zitten.
Speciaal voor vanavond was het ziekenhuis gedeelte opengesteld.
Natuurlijk hebben we van alles foto's gemaakt.
Er gingen twee boten terug, één om 20.40 en de laatste om 21.30. Wij hebben die van 20.40 genomen, want we waren echt bevroren en we moesten ook nog helemaal terug met de bus,die we eerst moesten zoeken in de stad.
Eenmaal terug in de camper (23.00), waren we zo koud dat we met lange broek in bed zijn gekropen.

• 13 Mei 2012 - 09:32

Carla.panday:

prachtig kan uren naar de foto's keer op keer bekijken heel mooi!!