Dag 11 Death Valley - Yosemite Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 11 Death Valley - Yosemite Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 11 Death Valley - Yosemite Park

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

08 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend werden we wakker van de warmte, dus zijn we vroeg vertrokken richting de Sand Dunes. Dit zijn enorme bergen zand, zoals in de woestijn. Het lijken net enorme golven. Hier zijn we opgeklommen en dat was echt zwaar. Kish is verder geweest en ik ben blijven zitten. Het werd op een gegeven moment zo warm (38graden) dat we wel terug moesten. Bezweet kwamen we weer terug bij de auto. Hierna op weg gegaan naar Yosemite Park.
ALs je Death Valley uit rijdt kom je bij een visitor center en hier hebben we veel informatie gekregen over het gebied.
In Bishop hebben we gegeten bij een barbecue restaurant. Dit was erg lekker. Verder hebben we een sportwinkel bezocht om een petje voor Kish te kopen, die inmiddels een hoofd heeft dat aan het vervellen is.
Hierna door gereden naar het park. We hebben de ingang genomen van de Tioga Pass. Deze was net open. Het is heel vreemd als je 's ochtends nog in de woestijn loopt en een paar uur later een park inrijdt waar nog 2 meter dikke sneeuw ligt.... Hierdoor zijn ook alle campings aan de pass gesloten en moesten we helemaal doorrijden naar hodgdon camping. Hier hadden ze een plek over die eigenlijk als reserve dient, maar beter iets dan niets.
Je moet hier je eten in een bear proof container bewaren, zodat ze je auto niet openbreken. Dus ook wij hebben al ons eten erin gedaan. Ook je toilettas moet erin, want ze schijne dol op tandpasta en parfum te zijn....
Omdat onze camper super scheef stond was slapen lastig, maar we willen morgenvroeg opstaan en naar de valley rijden.
Helaas zijn er ook op deze camping geen douches. Gelukkig hebben we een douche aan boord, dus even jezelf afspoelen is dan heerlijk!!!

• 10 Mei 2012 - 16:52

Carla.panday:

now maar wij zijn blj dat alles goed gaat en veel plezier nog3dagen..13Mei FEESTEN!!