Dag 10 Las Vegas - Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 10 Las Vegas - Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 10 Las Vegas - Death Valley

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

07 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 9.30 zijn we vertrokken vanuit de camping in Las Vegas. Inderdaad hebben we geen miljoen gewonnen, maar we waren gisteravond moe van het bekijken van de stad en daarom maar niet meer gegokt.
We hebben de tip gekregen van Deep en Wen om naar Hoover Dam te gaan, dus dat zijn we van plan.
Als je daar eenmaal aankomt (45 min rijden) kijken ze je hele auto na. Ze komen zelfs binnen in de camper om te kijken wat je in de douche/wc verstopt hebt. Deze hebben wij nog niet gebruikt, dus ja veel zullen ze er niet vinden. Gelukkig mochten we doorrijden en hebben we de rv geparkeerd op een betaalde parkeerplaats. Vanaf hier kun je over de dam lopen naar het visitor center. Waar alle visitor centers gratis zijn, moet je hier betalen. Daar hadden we geen zin in, dus zijn we de parkeergarage ingegaan en hebben we vanaf de bovenste verdieping mooie foto's kunnen maken van de dam. Het is hier erg groot! Ze hebben de dam gebouwd, omdat er een overstroming is geweest. Later bleek dat ze met het water ook energie op konden wekken, wat meegenomen is bij een grote stad als Las Vegas.
Na het bekijken van de enorme dam zijn we verder gereden. We hadden op de heenweg een bord zien staan: helicopter vluchten $29. Kish wilde dat graag doen dus zijn we gaan kijken. Helaas was er teveel wind dus gingen de vluchten niet...
In Bouler city hebben we bij het panda restaurantje (chinees) gegeten.
Nu op weg naar Death Valley.Onderweg zagen we een bord met een alien, dat we vlakbij area 51 waren. Helaas hadden we geen internet om te kijken waar we dan heen moesten...
Vlak voor de valley heb je een klein plaatjes Beatty, waar we nog even snel getankt hebben zodat er niets kan gebeuren.
In Death Valley zijn we naar Furnache Creek gereden. Daar hebben ze in het visitor centor verteld wat we moesten zien. Ook hebben we ier een hele mooie film bekeken over de valley.
We zijn eerst naar Badwater gereden. Dit is het laagst gelegen stuk van de hele USA. 86m below sea level.
Hierna naar een plek waar je de zonsondergang prachtig kunt zien. Dit was heel mooi, maar we moesten daarna snel op zoek naar de camping. Deze hadden we gelukkig snel gevonden. Er zijn geen douches, maar de sterren aan de hemel maakte alles goed! Er waren erg weinig mensen, de mensen die er waren zaten binnen, dus we hebben super van de sterren kunnen genieten!!!!

• 10 Mei 2012 - 16:55

Carla.panday:

leuk leuk leuk zeg?genieten!!