Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

03 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 07.00 gaan douchen en daarna gelijk met de auto naar een RV parking gereden. Het is namelijk zo dat er verschillende bussen door het park rijden waar je in kunt stappen en die rijden een route, rood, blauw of geel en brengen je naar verschillende delen van de Grand Canyon. Dit werkt wel heel goed, maar ze rijden wel erg langzaam.
Wij zijn eerst naar de rode route gegaan en hebben de west kant bekeken. Eigenlijk hadden we niet echt een idee wat we moesten verwachten van The Grand Canyon, maar WOW WOW WOW, het is echt wel mooi! Je kunt je eigenlijk niet voorstellen hoe groot, diep en wijd het is. De bergen liggen 7000 feet boven het zeeniveau en er zit een pleet in tussen de south en north rim van 10 mile. En dan te bedenken dat het honderden miljoenen jaren geleden gewoon zee was.... Ongelooflijk. We hebben om 10.00 uur een tocht met een ranger gelopen van een uurtje en die vertelde over hoe het onstaan is.
Je kunt hier enorme wandeltochten maken, maar zoveel tijd hebben wij niet dus om 12.30 zijn we weer in de camper gestapt en zijn we naar de oostkant gereden. HIer heb je ook prachtige plekken om te stoppen. We hebben gegeten vlak voor we aan de oostkant het park weer hebben verlaten.
Nu op weg naar een ander bijzonder punt in Amerika: Monument Valley. We hadden gelezen dat daar vlak onder de rotsen een mooie, simpele camping was. Helaas, toen we daar aankwamen om 18.00 uur (dachten we..)was de camping gesloten.... Toen we daar eens goed op klok keken, bleek het geen 18.00 u, maar 19.00u te zijn. In Utah doen ze de klok schijnbaar een uur verschuiven..... Nou ja, fijn maar we hadden geen plek om te slapen en het werd er niet vroeger op. Volgens de mevrouw bij de ingang van het park (ook hier betaal je weer $5 p.p om naar de rotsen te mogen kijken) kan je ook door het park heen rijden en daar zou een zeer primitieve camping zijn... Dat wilden we wel proberen, maar het bleek een offroad weg te zijn. Na veel wikken en wegen hebben we het toch geprobeerd. Dat hebben we geweten! Alles vloog uit de kastjes door de camper :-D We hebben het opgegeven en zijn gekeerd. In het dorp tegenover het park heb je ook een camping en daar hebben we uit eindelijk geslapen. Hier hebben we een tent site genomen, zonder water en stroom, maar wel weer met een prachtig uitzicht! We keken vanuit de camper zo naar monument valley!
Dit "dorpje" heeft trouwens een leuke achtergrond. De familie Goulding kwamen in 1920 uit een andere staat om een plek te vinden om in te investeren. Ze sloten vriendschap met de Navajo mensen, die handgemaakte artikelen ruilde voor voedsel. Ze zagen hier monument valley en dachten dat dat wel wat was voor een film maker. Hij maakte contact met John Ford en deze was helemaal weg van het gebied. Zo werd Monument Valley een film plek en de Gouldings maakte bij hun huisje allerlei faciliteiten voor de film crew.

• 05 Mei 2012 - 11:10

Sita:

Foto's!!

• 06 Mei 2012 - 05:30

Carla.panday:

Kish/San jullie 1jaar huwelijks reis word steeds leuker..13Mei2012..nog 7dagen en dan gaan wij feesten jongens!!

• 06 Mei 2012 - 05:50

Carla.panday:

super mooie vakantie!!

• 15 Juni 2012 - 08:37

Thierry:

Ik ben een beetje jaloers, wij waren er in 95 en 2000, je geniet er nog jaren n

• 15 Juni 2012 - 08:39

Thierry:

oeps verkeerd, wat ik nog wilde zeggen, je geniet er jaren nadien nog van en je wil altijd terug.
    Prachtige vakantie.